Emotionelle Kundetyper.Dk

Emotionelle Kundetyper.Dk



Emotionelle Kundetyper® er en videnskabelig metode, der opdeler kunders købsbeslutninger i fire emotionelle kundetype segmenter. Institut for Kundetypers metode, Emotionelle Kundetyper®, baserer sig på fire emotionelle responssystemer, som kan fremkaldes i.


Emotionelle Kundetyper ® har således et dybdegående teoretisk og praktisk fundament, som afspejles i konkret viden om, eksempelvis hvilke sociale medier, nyhedsbreve, blogindlæg, events, annoncer, tekst, grafik, indretning, boliger, produkter/ydelser, blomster, farver, grafik, billeder, udtryk, logoer osv. de forskellige kundetyper bliver tiltrukket af – og således hvilke.


Metoden om de fire Emotionelle Kundetyper ® handler om at identificere, hvilken kundetype jeres kunder er, når de køber (eller overvejer at købe) noget hos jer. Der er en høj risiko for, at du er anderledes end jeres kunder. Derfor vil vi kraftigt fraråde, at I blot pr. automatik markedsfører jer til den kundetype, som du selv er mest.


Ifølge metoden Emotionelle Kundetyper ® findes der 4 kundetyper, som hver især motiveres af forskellige emotionelle triggers i en købssituation: Rød kundetype, der motiveres af stimuli. Vil gerne være med på det nyeste og overraskes. Der skal hele tiden ske noget nyt. Gul kundetype, der motiveres af velvære. Er meget optaget af at yde omsorg for andre eller sig selv.


Emotionelle Kundetyper® er en forskningsbaseret metode, der er udviklet af Institut for Kundetyper. Metoden giver dig konkrete skabeloner, tjeklister, ordlister og trin-for-trin guides til.


Hvem står bag Emotionelle Kundetyper. Metoden er udviklet af Jannie Illum Gade og Sanne Dollerup. Jannie har praktisk erfaring med salg og markedsføring, bl.a. som stifter af fem virksomheder. Sanne er Ph.D. og har studeret den nyeste og mest effektive viden indenfor markedsføring, kommunikation, psykologi og hjerneforskning.


Med Emotionelle Kundetyper ® kan du sagtens sælge til alle 4 typer, men du kommunikerer kun til én. Når du konsekvent fokuserer på én kundetype i hele din markedsføring, sikrer du, at din markedsføring hænger sammen. På den måde bliver dit brand og din kommunikation ensartet og tydeligt, så du kommunikerer det du kan levere.


Læs mere på Kundetyper.dk. Læs mere om de fire emotionelle kundetyper her. Bolette Obbekær. Bolette Obbekær er en designer og underviser, der elsker at nørde med visuelt design og WordPress. Hun arbejder med emotionel kundesegmentering, hvilket gør det muligt at arbejde med designbeslutninger, der bunder i fakta og ikke kun i …


Bodil er certificeret hos Emotionelle Kundetyper® fra et af de tidligste hold, og hun har opnået meget erfaring med at arbejde med kundetyperne i praksis – og holde foredrag herom. Hun har mere end 20 års erfaring som grafisk designer og driver sideløbende www.tejg.dk .


Kundetyper.dk. Hjem / Virksomheder / Undervisning / Kundetyper.dk. Institut for kundetyper lærer dig at skaffe flere kunder og øget salg gennem vores online læringsplatform. Vores metode er baseret på forskning , som skitserer 4 typer af emotionelle kundetyper, som du kan henvende dig mod. Dette hjælper dig som erhvervsdrivende, med få …

Advertiser